"The hospitality industry offers a wide range of career options, from cooking to hosting, to running a resort. To be successful in the industry, you'll need certain qualities that employers look for and customers expect,including.."
Commitment-Sitoutuminen
To be successful in the hospitality industry, you must be committed to ensuring customer satisfaction. You must do whatever it takes to keep customers happy and also create repeat business.
Asiakaspalvelutyössä pyritään sitouttamaan asiakkaita ja takaamaan heidän tyytyväisyytensä. Kun asiakas pystytään sitouttamaan yritykseen, hän käyttää palveluja useammin kuin kerran, jolloin syntyy jatkuvaa liiketoimintaa. Asiakkaalle syntyy jonkinlainen luottamus yritystä kohtaan. Ylitä aina asiakkaan odotukset:-)
Communication Skills-Viestintätaidot
The most successful in the hospitality business are those with excellent communication skills. They can communicate effectively both orally and in writing.
Viestintätaitoihin kuuluu hyvä kielitaito. Koskaan ei tiedä, millä kielellä asiakkaan kanssa pitää kommunikoida, joten eri kielten osaaminen on todella kannattavaa. Itse olen kaksikielinen,viro ja suomi, ja niiden lisäksi on englannin, espanjan, ruotsin kielen taidot sekä saksan alkeita..
Computer Know-How- ATK-taidot
A great hospitality employee has good computer skills and is familiar with a wide range of technological applications that are used within the industry.
Tietotekniikka on mulle helppoa ja uusien ohjelmien opettelu käy usein nopeasti. Nykyään nuorilla on hyvät sosiaalisen median taidot ja se voi olla suuri plussa joissain yrityksissä. Työharjoittelussa pääsee luultavasti tutustumaan myös matkailualan varausohjelmiin yms.
Enthusiasm- Innokkuus ja intohimo työhön
Great employees of the hospitality industry are enthusiastic about their jobs and strive to do the best work possible. They want to give their customers the best experience available.
Työn pitäisi olla itselleen niin mieluisaa, että sitä tekee intohimolla ja innokkaasti. Tällöin työn tulos on parasta mitä voi olla. Jos työ tuntuu itselle pakonomaiselta ja epämiellyttävältä, se näkyy asiakkaisiin asti ja tällöin hekään eivät ole tyytyväisiä. Työntekijän intohimo kulkee käsi kädessä asiakkaan tyytyväisyyden kanssa.
Interpersonal Skills-Ihmissuhdetaidot
To be successful in hospitality, one must have top notch interpersonal skills, as the very nature of the business is to provide spectacular customer service.
Asiakaspalvelun a&o on ihmissuhdetaidot ja erilaisten ihmisten kanssa työskentely. Asiakkaiden kanssa pitää osata kommunikoida ja ymmärtää heidän tarpeitansa.
Leadership- Johtaminen
Great hospitality employees have strong leadership skills and are able to command projects and make significant contributions to an organization's overall success.
Johtajana tehdään päätöksiä ja johdetaan projekteja.
Haluaisin kehittää johtamistaitojani, sillä siitä mulla ei vielä ole paljoa kokemusta.
Organized- Järjestelmällisyys
To stay on top of the multitude of tasks you'll face as a hospitality employee, you have to be organized and multitask without difficulty.
Pidän järjestelmällisyydestä, olen sitten kotona, koulussa tai töissä. Asiat on helpompi hoitaa, kun ne ovat kontrollissa ja tällöin kaikki sujuukin paljon varmemmin. Asiakaspalvelutyössä täytyy osata olla "moniajaja". Kohdallesi voi sattua monta erilaista hoidettavaa hommaa ja niitä pitää hoitaa samanaikaisesti. Hommasta toiseen siirtyminen ja paineen alla työskentely sujuu minulta useimmiten ongelmitta.
Knowledgeable of Safety/Hygiene Issues- Turvallisuus ja hygienia-asiat
Successful hospitality employees are familiar with rules of safety and hygiene as they apply to food serving places, hotels, and other places where people spend time.
Olen suorittanut hygieniapassin, joten minulla on perus hygieniaosaaminen. Nykyään monessa työpaikassa vaaditaan hygieniapassi, joten sen omistaminen olisi kannattavaa.
Teamwork- Ryhmässä työskentely
Successful members of the hospitality industry work well with others and can be a productive member of a team. They value the contributions of everyone.
Ryhmässä työskennellessä pitää itsellä olla jotain annettavaa mutta samalla myös kuunnella muita ja ottaa heidänkin mielipiteensä huomioon. Työryhmässä työskentely on kuin joukkue pelikentällä, sama tavoite, selvät strategiat ja yhteen hiileen puhaltaminen.
Thorough- Perusteellisuus
Great hospitality employees are very thorough in their work and realize that any oversight could result in customer dissatisfaction.
Työstä ei lipsuta ja ne hoidetaan kunnolla loppuun asti. Asiakkaan toiveet toteutetaan perusteellisesti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti