
Haamuasiointia eli mystery shoppingia käytetään arvioimaan yrityksen palvelua. Haamuasiakas on ostavinaan jotain tuotetta ja samassa tekee arviota saamastaan palvelusta.
Valitsimme ryhmissä kolme yritystä, joissa halusimme käydä haamuasiakkaina. Käynnin jälkeen teimme yksityiskohtaisen arvioinnin asiakaspalvelusta, jota saimme. Olimme tyytyväisiä saamaamme palveluun. Haluamamme tuotteet löytyivät nopeasti ja niistä saatava tieto oli riittävää.
Alkoholikaupassa
+myyjä selvästi osasi kertoa tuotteista
+asiakas sai nopeasti haluamansa tuotteen
+ystävällinen palvelu
-myyjä ei tullut itse tarjoamaan apua
Elektroniikka- ja kodintarvikekauppa
+myyjä itse kyseli asiakkaalta tarkentavia kysymyksiä tuotetta koskien
+näytti montaa vaihtoehtoa, joista sain valita
Kirjakauppa
+myyjä tervehti heti kauppaan tullessa
+vei asiakkaan hyllylle, josta löytyi kirjoja, joita asiakas halusi
-myyjä ei suositellut muuta vaihtoehtoa, kun asiakkaan haluamaa kirjaa ei ollut
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti